Методична робота займає провідне місце в роботі педагогічного колективу і здійснюється у відповідності до нормативно-правових актів і розділу «Методична робота» річного плану роботи.
У ліцеї працює 7 методичних комісій педагогічних працівників за напрямками:
- природничо-математичних дисциплін (голова комісії Дергунова Л.М.);
- суспільно-гуманітарних дисциплін (голова комісії Сокур Л.В.);
- гарячої обробки металів (голова комісії Мараховська Н.С.);
- гірничих професій (голова комісії Скорик С.І..);
- електрослюсарних професій (голова комісії Совдагарова Л.Б.)
- класних керівників (голова комісії Патерило Т.М.).
Досвідчені педагоги ліцею знаходяться у постійному творчому пошуку нових ефективних педагогічних технологій, працюють над створенням посібників та методичних матеріалів, впроваджують освітні інноваційні технології в навчально-виховний процес.
Інноваційна діяльність педколективу полягає в тому, що викладачі і майстри виробничого навчання запроваджують на уроках нові форми, методи навчання (диференційний підхід до учнів в процесі навчання, метод вирішення проблемних ситуацій, метод імітаційних конкретних виробничих ситуацій, групові форми роботи на уроках), практикують проведення різних типів уроків, а саме: уроки-лекції, уроки-диспути, уроки-семінари, уроки-заліки, уроки-екскурсії, уроки-консультації тощо.
За останні 3 роки повністю оновлено методичний кабінет: придбано комплект меблів, оформлені сучасні стенди, які відображають основні напрямки методичної роботи, придбані технічні засоби навчання – комп’ютер, принтер, мультимедійний проектор, відеомагнітофон, зібрані «портфелі» досягнень педпрацівників, організована постійно діюча виставка кращих методичних розробок, доповідей, дидактичних матеріалів передового педагогічного і методичного досвіду.
ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ РОБОТИ ПТО ОБЛАСТІ, ЯКІ ВИЗНАЧЕНІ
НА 2014-2015 Н.Р.:
- Впровадження заходів децентралізації через делегування повноважень управління освітою навчальним закладам, стимулювання конкуренції між ПТНЗ різних форм власності і підпорядкування, зменшення документообігу та всебічне запровадження електронних форм передачі інформації.
- Впровадження у навчальний процес нових законодавчих актів з питань формування трудового робітничого потенціалу до потреб ринку праці, організація роботи творчих груп педпрацівників ПТНЗ з напрацювання спільно з департаментом ПТО МОН України проектів нових законодавчих, нормативних документів в галузі профтехосвіти, розробка державних стандартів ПТО з конкретних професій.
- Використання міжнародного досвіду у сфері ПТО для впровадження інноваційних підходів у навчанні, оновлення змісту професійної освіти і навчання , визначення графіку навчального процесу в умовах надзвичайного стану та режиму економії енергоносіїв в державі.
- Методичний супровід запровадження новоприйнятого Порядку підвищення кваліфікації педагогічних працівників ПТНЗ, посилення ролі НМЦ ПТО у наданні адресної практичної допомоги безпосередньо керівнику,педагогу ПТНЗ.
- Організація моніторингових досліджень для визначення якості освіти та перспектив розвитку ПТО.
- Запровадження нової моделі виховної роботи серед учасників навчально-виховного процесу, що базується на формуванні патріотизму та єдиної національної ідеї у період загрози порушення цілісності України.
- Запровадження нових активних форм роботи з творчо-обдарованою учнівською молоддю ПТНЗ.
НАУКОВО-МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО ЦЕНТРУ ПРОФТЕХОСВІТИ
У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Ефективне забезпечення науково-методичного супроводу професійної діяльності педагогічних працівників через впровадження у навчально-виховний процес сучасних виробничих, педагогічних, інформаційно-комунікаційних технологій
Педагогічний колектив Криворізького професійного гірничо-металургійного ліцею працює над єдиною методичною проблемою:
«Від інноваційного змісту освіти через педагогічну майстерність викладача та майстра виробничого навчання до формування особистості учня та підготовки його до життя в сучасних умовах».
Мета: підвищення якості навчально-виховного процесу, що відповідає сучасним вимогам,шляхом удосконалення професійної майстерності педагогічних кадрів.
Завдання: 1. Активне впровадження й використання досягнень та рекомендацій психолого-педагогічної науки;
2. Вивчення, впровадження й використання досягнень педагогів-новаторів у практиці роботи педагогічного колективу ліцею.
3. Впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес.
4. Розвиток світогляду, професійних і морально-особистісних рис членів педагогічного колективу шляхом самоосвіти і самовдосконалення.